کد مطلب : 40920 تاریخ مطلب : 1398/06/06

کاهش 15 درصدي نرخ کالاي خرازي/ ممنوعيت ورود برخي کالاها، قاچاق را به دنبال داشته است

رئيس اتحاديه خرازي فروشان و وابسته تهران از کاهش 15 درصدي نرخ کالاهاي خرازي به دليل رکود اقتصادي خبر داد و گفت: در کنار رکود کسب و کار متاسفانه موازي کاري برخي مراکز موجب کسادي بيشتر براي اعضاي اين صنف شده است.

سيدحسين دکمه چي رئيس اتحاديه صنف خرازي و وابسته اظهارکرد: در حال حاضر عمدهترين مشکل اتحاديه قاچاق کالاست، ضمن اينکه فروش لوازم آرايشي، بهداشتي و اسباب بازي در برخي از داروخانه ها و سوپر مارکت ها به صورت غير استاندارد نيز انجام ميشود و به نوعي موازي کاري با صنف خرازي نيز از ديگر مشکلات اتحاديه است.

وي با اشاره به اينکه ممنوعيت واردات برخي از کالاهاي صنف خرازي باعث شده تا براي جبران کسري بازار کالاها از طريق قاچاق واردات شود، افزود: در برخي از کالاهاي صنف خرازي (سوزن، سنجاق، لوازم آرايشي) توليد داخلي نداريم و زماني که واردات اين کالاها نيز ممنوع شود به ناچار کالاي قاچاق جايگزين ميگردد.
وي تصريح کرد: رکود بازار و کاهش توليد باعث شده تا قيمت ها 15 درصد افت داشته باشند.


سيد حسين دکمه چي در خصوص لوازم خرازي اظهار کرد: اتحاديه خرازي داراي 1240 رسته صنفي است که انواع وسايل خرازي تا انواع لوازم آرايشي و بهداشتي و عطريات، شال و روسري، لباس زيرمردانه، زنانه و بچهگانه، انواع تريکو و البسه بافتني کاموا، چتر، زيورآلات، بدليجات زينتي، پتو و حوله، اسباب بازي و لوازم بهداشتي کودک را تحت پوشش قرار مي دهد که در برخي از محصولات مانند زيپ و انواع دکمه توليد داخلي داريم اما در برخي از کالاها مانند سوزن و سنجاق توليد داخلي نداريم.


وي در خصوص فروش اسباب بازي گفت: به دليل اينکه واردات اسباب بازي ممنوعيت ندارد اين مساله باعث شده تا ورود اسباب بازي غيراستاندارد کمتر شود و با تشکيل شوراي عالي اسباب بازي قيمت و کيفيت اسباب بازي ها کنترل و مورد بررسي قرار مي گيرد

نیمتا روزنامه های صبح کشور